Saturday, July 16, 2011

coretan kehidupan

Assalamualaikum

bila aku duduk termenung sorang2 kat dunia luar sana macam2 ragam manusia aku boleh tengok baik,buruk hipokrit sebut je macam2 boleh jumpa kadang2 tu boleh tergelak,marah dan menangis dengan ragam manusia di dunia luar sana...nak merungut atau berharap akan ada kehidupan yang lebih baik kat dunia luar sana tak boleh jugak kerana itulah kehidupan apa yang aku boleh buat cuma boleh tersenyum sinis melayani ragam manusia dan bangkit dangan tabah menghadapi kehidupan di luar sana

kadang-kadang kita dah cuba puaskan hati semua orang, tapi percayalah.

Tak kan boleh.

itulah antara kata2 yang aku cuba bisikan pada hati kecil aku....begitulah mulut manusia, ada je la yang tak di mata mereka dengan apa yang aku buat so buat pekakkan teliga je la dengan apa yang orang cakap bagi aku satu je la tempat atau manusia yang boleh faham dengan diri aku keluarga aku mereka tu la satu-satunya insan yang boleh memahami aku...pernah jugak berharap dan berdoa agar aku dipertemukan dengan orang yang boleh memahami keaadan aku tapi itu cuma khayalan semata-mata yang direka oleh fantasi minda aku so aku  berbisik sekali lagi pada hati aku

"jangan lah marah,janganlah sedih,janganlah merungut dengan semua ini kerana inilah kehidupan"


4 comments:

cik siti said...

manusia normal tidak akan puas. :)

manusiabiase said...

huhuhu yup setuju ^_^

eiqa fieqah said...

biasa r, manusia macam2 ragamnyer..
termasuk sekali lah kite ni ha..
sbb kite ni pon manusia gak..
macam-macam...huuhu

manusiabiase said...

yup...nak x nk kne adap r huhuhu