Friday, May 20, 2011

cicak tokek

Assalamualaikum

comel kan ;)

baru2 ni aku ada terbaca surat khabar sekarang ni banyak permintaan orang nak beli cikak tokek ni harga dia pun boleh tahan cecah puluhan ribuan ringgit lebih2 lagi kalau untuk perubatan ada orang cakap cicak ni boleh jadi penawar penyakit AIDS dan HIV tapi timbul pulak isu yang cicak ni tak boleh digunakan dalam perubatan sebab dia tergolong dalam haiwan yang dua alam dan beracun so especially kepada umat islam agak menjadi satu isu sebab hukum berubat menggunakan haiwan dua alam dan beracun adalah haram so pihak Jabatan Kemajuan Islam Malaysia masih mengkaji status hukum berubat menggunakan haiwan ni

4 comments:

ieyza afieyna said...

geli.. hehe ^^

manusiabiase said...

ahahaha tau x pe

sha xoxo said...

comel ko ckp?
bf aku bela menda nie, aku pn geli!

manusiabiase said...

sha xoxo-hahaha ok la bintik2 nmpk comel...owh bf ko bela jugak huhuhu