Thursday, December 30, 2010

spirit/azam

Assalamualaikum

sempena nak masuk tahun baru ni mesti la semua orang ada azam untuk tahun baru hmmmm tahun 2010 ni dah macam2 bende dah terjadi baik buruk sedih semua ada termasuk la penghujung tahun 2009 yang lepas orang selalu cakap itu semua ujian daripada Allah S.W.T tandanya Dia sayang akan hambaNya.....selama ni aku dah cuba tanamkan azam dalam diri aku daripada tak buat salah lagi tapi ye la aku ni cuma manusia biasa je kadang2 terlupa apa yang aku patut buat dan tak patut dan sempena tahun baru ni aku harap sangat aku boleh jadi lebih baik daripada sebelum ini dan try tak ulangi kesilapan yang sama.....haaa tak lupa jugak aku akan sentiasa ingat ni.....try jadi hati kering lepas ni malas nak dengar ape orang lain cakap orang yang cakap tu bukan nya perfect pon....

bak kata orang tutup buku lama buka buku baru.... 
aku akan try tu

J.J

Assalamualaikum


yes!!!!!!!!!!mesti pelik kan aku tiba2 cakap yes sebenar nya baru aku perasan time aku tengah drive aku ternampak GSC akan dibuka kat jusco bandaraya melaka hai tak sabar nya bila GSC dah buka kat situ yela rumah aku pon dekat je dengan jusco tu tak payah le lepas ni nak rushing ambil tiket dan yang pasti nya aku boleh lepas ni pergi tengok wayang naik moto je kalau nak tengok sorang2....hahahaha orang selalu nak ajak tengok nak ada dengan orang lain aku tak payah pon kalau rase nak tengok gamble(selamba) jetengok sorang2 lagi pon ada sebab aku suka pergi sorang2 huhuhu....hmmm mula2 aku pikir tak de GSC kat situ tengok macam tak de space je tuk cinema tapi aku peduli ape semua tu janji GSC jadi kat situ :D

Tuesday, December 28, 2010

niat di hati

Assalamualaikum

niat di hati nak pergi Jepun tapi apa kan daya bajet verse(tak mencukupi).....
sebab apa aku nak pergi kat Jepun tu aku selalu berangan nak take a shoot kat sana especially masa musim luruh dan musim bunga yela kamera SLR pon ada terasa nak buat project kat sana bukan project tak baik tapi ambik gambar kat scene sana nak2 kat taman bunga sakura fuhhh!!!itu la tempat yang aku nak bergaya ambik gambar....biasa lah aku ni memang suka ambik gambar dan edit gambar tapi tak de la pro sangat still learning lagi hmmm harap impian aku ni menjadi kenyataan suatu hari nanti Insya Allah.... 

KATA orang

Assalamualaikum

kata orang kalau kita selalu gaduh dengan seseorang tu bila dia dah x de dengan kita rasa sunyi..

mula2 aku dengar orang cakap macam tu aku rasa kurang percaya sikit dengan ayat ni akak aku pernah le cerita kat aku dia kata kawan dia selalu bergaduh dengan sorang laki ni boleh dikatakan bila dia orang ni jumpa je mesti nak betekak(gaduh) bukan gaduh guna kaki tangan la :) tapi gaduh mulut then bila laki ni lama dia tak jumpa dia makin rindu then berputik la cinta antara dia orang....so bende ni pon terjadi kat aku tapi aku punya lain sikit bukan bercinta ek cuma aku kekadang rindu le gak dengan akak aku bohong la tak de orang rindu kat adik-beradik sendiri....bila dia ada kat rumah ada le gak gaduh banyak kali tapi tak de la sampai putus adik-beradik biasa la gaduh macam mana pun baik balik....

kata orang air dicincang tak akan putus

Sunday, December 26, 2010

impian....

Assalamualaikum

kali ni punye entri saje nak kongsi impian aku :) antara impian aku sering mengidam nak melancong kat tempat2 best macam....

Paris sebab dapat tgk Eiffel Tower dan dapat tengok,bau minyak wangi kat sane 

Russia sebab dapat tengok bandar dia yang lawa dengan bangunan sejarah kebanyakan nya kat citu

Korea,Seoul tapi tempat sekarang ni Korea tak bape sesuai nak gi sane sebab tengah bergolak karang tak pasal lak kena bom...huhuhu


ni le antara tempat yang aku nak pergi kalau ade rezeki Insya-Allah

Sunday, December 19, 2010

perempuan VS lelaki

Assalamualaikum



 hari ini nak cite pasal perempuan dan lelaki dalam hal shopping ni apa yang membezakan dia orang ni ialah....


1. perempuan bila shoopong die orang akan survey harga murah barang yang die orang nak beli kalau boleh nak round satu shopping complex tu ;)......kalau lelaki pulak die orang akan tahu barang apa yang die orang nak beli.

2. perempuan selalu nya akan beli barang yang harga nya murah  bila beli barang yang harga murah paham2 je la memang cepat rosak.....lelaki pulak biasa nya akan beli barang yang dia suka walaupon barang tu mahal x kesah la kalau keluar duit banyak asal kan tahan lama nak pakai.....

3.  perempuan pulak paham2 je la kalau de sale memang time dia shopping la....klau lelaki ni die orang tak de kesah bile sale "beli bila perlu" ;)


4. mase perempuan shopping beza dengan mase lelaki shopping sebab lelaki tak ambik mase sangat bile shopping


so pe pendapat korang sape yang belanja lebih perempuan atau lelaki??? huhuhu :D


Sunday, December 12, 2010

11.12

Assalamualaikum


hari sabtu yang bertarikh 11.12.2010 adalah tarikh yang sangat bermakna bagi aku dan family sbb itu hari jadi ayah aku so ak dengan akak aku plan la bli present n kek untuk die

bagi aku celebrate hari jadi seseorg tu adalah tanda kite appreciate kat orang tu....
sebab ape aku cakap mcm tu ayah aku adalah orang yang paling aku bangga n mesti orang 

yang aku sayang sbb dia la org yang paling byk berkorban utk anak2 dia dan jugak aku anak yang slalu gak buat byk problem time budak2 dulu skrng baru la aku sedar segala 

pengorbanan ayah aku so bile aku dah senang nnti Insya-Allah aku akan wat ayah aku senang
cukup la buat dia gembira n tersenyum terigt lagi time dapat result SPM n rslt final baru2 ni ayah ak tersenyum tgk aku dapat result baik but yang paling tak leh bla time rslt PMR la...huhuhu
so happy birthday ayah....tak de org lain yang sehebat ayah aku